EPM demaror electrolitică poate fi folosit pentru a porni motoarele cu inele de la 500 kW până la 20.000 kW. Acesta va furniza puterea necesară pentru acționarea motorului prin variația de rezistență. Conceput pentru pornire și viteză de control controlat de motoare mari în exigente cu inele aplicatii, EPM liquir startere rotor asigură o accelerare progresivă lină a instalațiilor, cum ar fi:
Ele sunt utilizate pe scară largă în diferite industrii, cum ar fi minele, carierele, fabricile de ciment, de tratare a apei și industriile conexe. Ele sunt, de asemenea, adaptate la aplicații specifice, cum ar fi fragmentisers auto, mixere din plastic și cuțite de trestie de zahăr.
Mai multe tipuri de modele și opțiuni sunt disponibile în funcție de puterea de pornire necesar, inerția mașinii acționată și aplicația. Simțiți-vă liber să ne contactați și explicați-ne cu privire la cerințele dumneavoastră (Utilizați secțiunea de informații necesare pentru a cita un starter), personalul nostru va cita adecvat starterul și eventualele opțiuni necesare.
Veți găsi mai jos descrierea unui inițiator EPM și principiul său de funcționare.
Informații necesare pentru a cita un starter
O unitate EPM este format din:
Rezistența electrolitică conținută într-un rezervor complet cu electrozi de dimensiuni destinate pentru consumul specific kW.
incinta MV de locuințe contactor scurt-circuit.
incintei LV, care conține sistemul de control.
Rezervor: Rezervorul este fabricat din tablă de oțel grele 30/10 la 50/10 mm ecartament, și este în mod normal, livrat complet cu o capacitate de ridicare ochi bolțuri rezervor și dimensiuni sunt determinate de puterea motorului.
Rezervorul este umplut printr-o clapetă de umplere și golit prin supapele situate la baza unității, care sunt în mod normal, blocate în poziția "închis".
Agitatorului: Agitatorul este controlată termostatic pentru a asigura o capacitate termică maximă.
Electrolit: diferite concentrații de carbonat de sodiu sunt în mod normal angajați. Nivelul electrolitului este monitorizat printr-un comutator plutitor, iar temperatura este controlată de un termostat.
Ansambluri de electrozi: Un set este format din trei fix și trei electrozi în mișcare; recipiente din polipropilenă învăluie electrozii fixe pentru a asigura izolarea adecvată între faze.
Electrozii din aliaj constau din cilindri concentrici care se unesc între ele în poziția minimă rezistență.
Electrozii fixe, amplasate în interiorul containerelor izolante, sunt alimentate de la un bar de cupru izolat. Din moment ce această bară nu trece prin peretele rezervorului, nu există nici un pericol de scurgere de electrolit.
Electrozii se deplasează pe verticală în interiorul călătoresc containerului izolant, ghidat printr-o tijă de nylon. Ansamblul este susținut de două tije de alama fixate pe un suport transversal care este comună tuturor celor trei electrozi și constituie punctul neutru.
Densitatea de curent este extrem de scăzută (de obicei, 1 amperi / cm²), care rezultă în viață electrod extrem de lungă.
Sistemul de control al electrodului:
Deplasarea electrozilor este realizată printr-un ansamblu de șurub melc acționat cu motor. Acest lucru este controlat în mod normal, fie de un motor cu reductor sau un servomotor în funcție de aplicație.
Un invertor poate fi folosit și pentru unele aplicații.
O roată de mână este, de asemenea, prevăzută pentru funcționarea de urgență.
ori de pornire sunt reglabile de la 10 la 150 de secunde.
De control și de centralizare: întrerupătoare sunt încorporate pentru a controla motorul cu reductor, și pentru a alimenta contactorului de scurtcircuitare, care scurtcircuitează din rezistența reziduală la sfârșitul timpului de a alerga în sus. Motorul este echipat cu reductor
Un releu de suprasarcină, care este utilizat pentru a oferi protecție în cazul bruierea mecanismului de antrenare.
Interblocarea electric împiedică o repornire înainte ca electrozii să revină la poziția inițială maximă de rezistență.
În cazul în care are loc o pană de curent în timpul pornirii, electrozii să revină automat în poziția de pornire atunci când alimentarea este restabilită, astfel încât un nou început este posibil.
Panourile de control: Treapta de comandă este găzduit în două incinte separate. Contactorul de scurtcircuitare complet cu terminațiile rotorului sunt adăpostite în incinta MV.
O carcasă separată este prevăzută pentru comenzile de LV.
Incinta MV este în mod normal, inclus cu starter, dar pentru rating mai mare, acesta poate fi furnizat într-un panou de control separat.
Numărul de porniri consecutive
Tara de destinatie
Starterul rotorului EPM este utilizat în mod normal pentru a controla pornirea unui motor cu inele, iar curentul de pornire este în general limitată la un maxim de 250% FLC.
Cuplu de pornire optim pentru fiecare aplicație este în mod normal selectat prin alegerea valorii inițiale a rezistenței.
Principiul starterului EPM este că rezistența variază în mod automat în timpul de pornire pe peri-.Acest tip de inițiator este proiectat pentru a furniza caracteristica de pornire optimă, ceea ce duce la o accelerare lină progresivă cu privire la viteza de încărcare completă. Acesta poate fi de asemenea utilizat pentru variația vitezei și controlul cuplului. frânare Mufă poate fi de asemenea pusă în aplicare cu acest sistem.
Variația rezistenței se realizează prin deplasarea electrozilor în electrolit.
La sfârșitul accelerației, electrozii sunt scurtcircuitate.
Avantajele de startere AOIP pentru motoare cu inele
accelerare progresivă lină, încetinirea posibilă prin reintegrarea rezistenței
Potrivit pentru o gamă largă de aplicații standard și specifice:
Valoarea rezistentei poate fi modificat cu ușurință, chiar și de către utilizator
Electrozii pot fi controlate manual
Posibilitatea de a combina un Servomotorul și un schimbător de căldură pentru aplicații de mare putere cu pornire frecvente și / sau variație a vitezei
Ora standard de pornire (presetat din fabrică): 20 s, 30 s, 40 s, 60 s, 80 s și 130 s. (În opțiune, pentru un starter echipat cu un variator de viteză, timp de pornire reglabil de la 5 s la 300 s)
Rotor de tensiune de până la 3.500 V
Posibilitatea de a cupla două EPM sincronizate împreună pentru motoare de mare putere, de a conduce simultan două motoare identice sau pentru a reduce stresul mecanic
Tropicalisation, sisteme de încălzire antigel, sistem anti condens, schimbător de căldură ...
Echipamente robuste și fiabile:
întreținere redusă (înlocuirea electrolit la fiecare 10 ani)
Nivelul de electrolit controlat de sistem plutitor magnetic
Temperatura de electroliți controlată prin termostat, răcirea prin convecție naturală și agitare, printr-un agitator
Densitatea scăzută a curentului în electrozi: aproximativ 1 A / cm²
Sigilarea panoului de control: IP 54 (IP 55 în cazul opțiunii)
Funcționare silențioasă, fără ventilator folosit
Startere AOIP pentru motoare, startere electrolitice cu inele, de asemenea, numite sau rezistență lichide Dispozitive de pornire (LRS), utilizați rezistențe electrolitice mobile. Fiecare starter este format din 3 rezervoare (câte unul pe fiecare fază) umplut cu electrolit lichid conductor numit (apa amestecata cu sare, de obicei carbonat de sodiu) și doi electrozi imersate. Una dintre ele este fixat pe fundul rezervorului, celălalt se deplasează vertical în interiorul containerului izolant, ghidat printr-o tijă de nylon. Electrozii sunt din otel inoxidabil (sau bronz în dotare opțională), în formă în cilindrii concentrice care se unesc unul cu altul în poziția minimă rezistență.
Valoarea rezistenței depinde de distanța dintre electrozi, concentrația Carbonat de sodiu și temperatura electrolitului. Nivelul și temperatura electrolitului sunt controlate de un flotor și termostate care declanșează o alarmă atunci când sunt atinse limitele stabilite.
Prin variația distanței dintre electrozi, vom obține o variație exactă a rezistenței, astfel, o ajustare a tensiunii de alimentare și o reducere a scopului de pornire de curent și un cuplu, a sistemului. (A se vedea ce cu ajutorul unui starter pentru motoare cu inele)
Concentrație Carbonat de sodiu este definit în conformitate cu datele starter, datele mașinii acționate (cum ar fi cuplul de pornire necesar) și condițiile ambientale.
Starterul scade încet rezistența, asigurând o pornire progresivă a mașinii de condus, spre deosebire de etapa de pornire din cauza contac cu electrozi fixe. La sfârșitul procesului de pornire, rezistența este scurtcircuitată.
Unii producători de LRS nu folosesc electrozi mobili, dar preferă să varieze nivelul de electrolit pentru a modifica valoarea rezistenței. Această soluție a presupune utilizarea pompei de circulație, care are două dezavantaje:
Pompa nu necesită întreținere mai mult decât celelalte elemente ale demarorului
Variația nivelului de electrolit este destul de lent, ceea ce nu permite o rezistență să varieze suficient de repede pentru anumite aplicații specifice (controlul chitanței pentru morile cu bile, de exemplu).
În scopul de a porni un motor inel de alunecare, cuplul de accelerare trebuie să fie suficient mai mare decât cuplul de rezistență. Mai mare este inerția, mai mare trebuie să fie cuplul de accelerare, în caz contrar, startul se va da foarte mult timp, iar motorul poate fi deteriorat de încălzire.
În cazul în care motorul este pornit în mod direct, fără starter:
Curentul absorbit de motor în timpul pornirii este extrem de mare. De exemplu, un motor de 110 kW, cu un curent nominal de 205 A și un raport curent de pornire / curentul nominal egal cu 6 absoarbe 1230 A în timpul pornirii. Acest lucru va scădea drastic tensiunea din transformator MT / JT, care pot deteriora celelalte dispozitive conectate. 10% max sunt în general acceptate.
Cuplul de pornire este extrem de mare. De exemplu, pentru un motor de 110 kW, cu un cuplu de raport de pornire cuplu / nominală de 2,4, acest cuplu este aplicat de către arborele motorului la mașină acționată care poate face fie o îmbătrânire timpurie a cuplării mecanice (arbore de transmisie sau curea de transmisie) sau chiar ruperea mașinii de acționat.
Pentru a reduce cuplul curent de pornire și de pornire, este necesar pentru a reduce tensiunea de alimentare a motorului. Dacă tensiunea de alimentare este împărțit la doi, curentul absorbit este împărțit la același raport de doi.
De exemplu, pentru un motor cu un raport cuplul de pornire / cuplul nominal de doi ani și un raport curent de pornire curent / nominală de șase sub o tensiune nominală de 400 V, în cazul în care tensiunea de alimentare este redus la 200 V curentul absorbit este doar de trei ori curentul nominal. In plus, cuplul este redus cu pătratul reducerii tensiunii de alimentare, prin reducerea tensiunii de alimentare de la 400 V la 200 V, cuplul motorului este de 2 / (2x2), adică de 0,5 ori mai mare decât cuplul nominal.
Tensiunea de alimentare este de a reduce prin utilizarea rezistențe în serie în circuitul de rotor pentru fiecare fază. Rezistențele pot fi grilaj metalic (răcită în aer sau răcite în ulei) sau rezistențe electrolitice.